Banko darbuotojais apsimetantys sukčiai ir toliau vilioja žmonių pinigus

Data

2021 07 15

Įvertinimas
0
sukciai-83183065.jpg
Shutterstock nuotrauka

Nors nuolat kalbama apie nuo sukčių nukentėjusius asmenis ir raginama juos būti budriais, vis pasitaiko naujų atvejų, kai gyventojai pakliūva į sukčių pinkles. Policija sulaukia daug pranešimų apie pastaruoju metu suaktyvėjusius finansinius sukčius, kurie apsimeta bankų darbuotojais (dažniausiai kalba rusų k.) ir bando išvilioti prisijungimo prie interneto banko ar mokėjimo kortelių duomenis.

Štai keletas tokių situacijų. Telšių gyventojui paskambino nežinomas asmuo, prisistatė banko darbuotoju ir apgaule vyro vardu atidarė naują banko sąskaitą bei paėmė 3500 eurų kreditą, kurį pervedė į nepažįstamo vyro banko sąskaitą. Kita situacija, kai telšiškei telefonu paskambinęs nežinomas asmuo prisistatė banko darbuotoju, apgaulės būdu iš moters išviliojo elektroninės bankininkystės prisijungimo duomenis ir iš sąskaitos pasisavino 9800 eurų. Trečioji situacija kiek kitokia, nenustatytas asmuo banko vardu atsiuntė trumpąją žinutę, kurioje informuojama apie sąskaitos užšaldymą dėl neteisėtų pervedimų tarp užsienio sąskaitų bei pridėta prisijungimo nuoroda paskyrai peržiūrėti. Ją paspaudus iš vaikino buvo neteisėtai perimti elektroninės bankininkystės duomenys, kuriais sukčiai pasinaudojo ir iš sąskaitos pagrobė 1500 eurų.

Pastebima, kad sukčiai įtikinamai informuoja, kad reikia atlikti pinigų pervedimo atšaukimą, todėl paprašo nurodyti el. bankininkystės prisijungimo ID, asmens kodą ir suvesti PIN kodus arba banko vardu atsiunčia nuorodą su prašymu atlikti operaciją, kuriai reikia asmeninių prisijungimo kodų.

Deja, tai dar ne visos istorijos, todėl policijos pareigūnai pataria ne tik nepasitikėti telefonu paskambinusiais nepažįstamais asmenimis, bet būti itin atsargiais sudarant įvairius piniginius sandorius. Įvairūs sukčiai bando asmenis apgauti siekdami asmeninės, finansinės naudos. 

Patarimai, kaip nebūti apgautiems:

  • Niekada niekam neatskleiskite savo naudotojo ID, PIN kodų ar mokėjimo kortelės informacijos. Ypač budrūs bukite tuomet, jei banko darbuotoju prisistatantis asmuo prašo šių duomenų, nors Jūs patys bankui neskambinote ir neinicijavote jokių operacijų, kurias turite patvirtinti SMART ID PIN2 kodu.
  • Nespauskite jokių e. paštu ar SMS žinutėse gautų nuorodų, nevykdykite prašymų suvesti arba padiktuoti prisijungimo prie interneto banko ar kortelės duomenis; atidžiai įvertinkite savo telefono ekrane matomą prašymą įvesti turimos prisijungimo priemonės slaptažodį, jei neturite su kuo sulyginti kontrolinio kodo ar jis nesutampa.
  • Jei kyla nors mažiausia abejonė, neskubėkite ir nedelsiant nutraukite veiksmus.

Būkite budrūs

Sukčių taktikos tampa vis pažangesnės, o jų taikomus metodus vis sunkiau identifikuoti. Policija perspėja, jeigu bankas arba jo atstovas prašo jūsų atskleisti savo PIN kodą ar kitus slaptažodžius, reikalauja pervesti pinigų į kitas sąskaitas, arba klausinėja apie finansinės operacijas Jūsų sąskaitose, jokiu būdu to nedarykite. Atminkite, jūsų bankas niekada neprašys atlikti tokių veiksmų.

Jei manote, kad galėjote atskleisti savo elektroninės bankininkystės duomenis sukčiui ar įtarus, jog yra sukčiaujama, visais atvejais kreipkitės į banką ir visuomet apie tai praneškite policijai.